نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال
سرخط خبرها

بازدهی تیم «فرش ایران» را ۲ سال دیگر ببینید

  • کد خبر: ۴۵۵۷۳
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
بازدهی تیم «فرش ایران» را ۲ سال دیگر ببینید
دفاع مسلم نادری‌ خادم سرمربی مشهدی «فرش ایران» از عملکرد تیم خراسان رضوی در دور رفت لیگ برتر کشتی.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ فرنگی‌کار ۵۵‌کیلوگرم حالا بالای سر آزادکاران ایستاده است تا اولین مربیگری‌اش در دایره طلایی را تجربه کند. مسلم نادری‌خادم با همراهی برادرش مرتضی، دست به اقدامی جسورانه زده و از فرصت به‌دست‌آمده برای حضور یک تیم دقیقه‌نودی در لیگ برتر کشتی به نفع کشتی‌گیران مشهدی استفاده کرده است.
 
این حضور ناغافل چیزی جز طعم شکست‌های یکی پس از دیگری را برای او و شاگردانش نداشته است، اما این حقیقت به‌نظر کارشناسان وجود دارد که نوجوانان و جوانان خراسانی حاضر در تیم او می‌توانند تجربه‌ای گران‌بها را در آوردگاه لیگ برتر و در مبارزه با ستاره‌های ملی‌پوش کشتی ایران به دست بیاورند. مسلم نادری‌خادم در گفت‌وگویی با شهرآرا‌ورزشی از تیمی می‌گوید که حالا آماج حملات درون‌استانی از‌سوی برخی چهره‌های کشتی است!


* در ابتدا باید کمی درباره ماهیت تیمی بگویید که در دقیقه‌۹۰ سر و‌کله‌اش در لیگ برتر کشتی پیدا شد و شما و کشتی‌گیران مشهدی در آن حاضرید.

- حقیقت این است که یکی از دوستان ما در تهران لحظه آخر تیمی با نام مقاومت ایران را می‌‎خواست وارد مسابقات کند. هدف مجموعه مقاومت این بود که در سال‌های بعد کشتی گیران این تیم از نیرو‌های سرباز تأمین شود. ما هم دیدیم این فرصت مغتنم است تا کشتی‌گیران نوجوان و جوان خراسانی را در قالب این تیم به رقابت‌ها بفرستیم.

 

* برای میدان‌دیدن؟

- همین‌طور است. قرار نبود پولی به این بچه‌ها داده شود و قرارداد‌ها رایگان بود، گفتیم چه بهتر بچه‌های مشهدی خودمان میدان ببینند و کسب تجربه کنند.

 

* این تیم با هماهنگی استانی به مسابقات رفت؟ چون گفته می‌شود از درون مشهد بسیاری به این تصمیم معترض‌اند و حتی تماس‌هایی با فدراسیون داشته‌اند.

- ما با هیئت کشتی استان هماهنگی لازم را داشتیم، اما متأسفانه این اتفاقات معضل همیشگی کشتی خراسان است. زمان ما هم همین‌طور بود و از قدیم خودزنی داشتیم. شما نگاه کنید مازندرانی‌ها هیچ‌وقت دعوا‌های درون‌استانی را به بیرون نمی‌برند، اما ما تا می‌بینیم یکی دیگر اقدامی کرده، برایش دست‌به‌تلفن می‌شویم و علیه او اقدام می‌کنیم.

 

* یعنی عده‌ای سنگ‌اندازی می‌کنند؟

- آقایان بیرون گود مانده‌اند و، چون کاری از دستشان برای کشتی مشهد برنمی‌آید، سنگ‌اندازی می‌کنند! این افراد در باخت‌ها و شکست‌ها سر و‌کله‌شان پیدا می‌شود. یک‌زمانی امیر توکلیان تیم راه‌آهن را داشت و من را که نفر چهارم ایران بودم، به تیم دعوت نمی‌کرد، من هم گلایه‌ای نداشتم و می‌گفتم سلیقه و انتخاب ایشان است؛ اما متأسفانه امروز این‌طور نیست و آقایان اگر بیرون گود بمانند، سر‌و‌صدا می‌کنند و سهم می‌خواهند.

 

* انتقاد برخی از همین افراد آن است که این شکست‌ها وجهه خراسان در کشتی کشور را خراب می‌کند.

- بازدهی این حضور را یکی‌دو سال دیگر خواهید دید. همیشه ما عادت کردیم پشت قهرمان‌های گذشته قایم شویم. شاید به‌همین‌دلیل است که نتیجه نگرفتیم و الان سال‌هاست کشتی خراسان، خالی از ملی‌پوش است. حاشیه‌ها همیشه در کشتی خراسان پُررنگ بوده است.

 

* یکی از اتفاقات عجیب، تغییر‌نام تیم روز قبل از شروع مسابقات است. قرار بود تیم با نام مقاومت خراسان در مسابقات حاضر شود که به‌یک‌باره نام فرش ایران به میان آمد.

- خب فرش ایران اسپانسر است. روز آخر اسپانسری تیم را قبول کرد و ما هم اسم تیم را «فرش ایران» گذاشتیم.

 

* مگر قرارداد‌ها رایگان نبوده است؟

- چرا، رایگان است؛ اما یکسری هزینه‌ها مثل ورودی مسابقات، هزینه رفت‌و آمد، دوبنده‌ها و... بوده که فرش ایران متقبل شده است.

 

* یعنی اسپانسر چقدر پرداخت کرده است؟

- ۱۰۰‌میلیون.

 

* می‌گویند همه این کشتی‌گیران نوجوان و جوان مشهدی و خراسانی از بچه‌های باشگاه خودتان بوده و انتخابی نبوده است! این مسئله صحت دارد؟

- چند نفر از باشگاه من بودند و الباقی شاگردان مرتضی ابتدایی بودند. فرصتی برای انتخابی نبود. تیم در وقت‌های اضافه وارد جدول مسابقات شد.

 

* برنامه دور برگشت به چه‌شکل است؟

- قرار است مسابقات دور برگشت بعد از رقابت‌های جهانی بزرگ‌سالان برگزار شود؛ اما اگر این مسابقات به‌خاطر کرونا لغو شود، ممکن است ظرف یک ماه آینده شاهد برگزاری دور برگشت باشیم.

 

* آیا تیم را ترمیم خواهید کرد؟

- شاید چند جوان دیگر را به تیم اضافه کنیم؛ اما هدف ما کسب مقام در این رقابت‌ها نیست که به‌دنبال ترمیم تیم باشیم. می‌خواهیم نوجوانان و جوانان خراسانی میدان ببینند و تجربه کسب کنند.

 

درخشش ساده!

تنها‌مشهدی‌های برنده تیم مشهد
لیگ برتر کشتی برای نوجوانان و جوانان خراسانی چندان با نتیجه همراه نبود. ۳ نبرد تیم فرش ایران در دور رفت برابر استقلال، دانشگاه آزاد و شهدای زنجان با ۳ شکست همراه بود. ۲ باخت ۱۰‌بر‌صفر و یک شکست ۸‌بر‌۲. ۳۰ نبرد آزادکاران خراسانی روی تشک تنها ۲ برد داشت و ۲۸‌شکست! اما همان ۲ پیروزی جوانان خراسانی درخشان بود. رضا خلاقی و مجید ساده، ۲ آزادکار مشهدی اوزان‌۵۷ و ۶۵‌کیلوگرم فرش ایران در دیدار برابر شهدای زنجان، توانستند ۲ پیروزی باارزش به دست بیاورند. رضا خلاقی در جدالی یک‌طرفه ۶‌بر ۰ مهدی حسن‌نیا را از پیش‌رو برداشت و مجید ساده، سپهر اسماعیلی را ۹‌بر‌۷ از پیش‌رو برداشت. ساده در دیدار عصر جمعه برابر امیرمحمد یزدانی، آزادکار سرشناس و قهرمان جوانان جهان تیم استقلال تهران، ۱۰ بر‌۶ شکست خورد؛ اما نمایشی تحسین‌برانگیز داشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->